27 december 2018
Onze website heeft een nieuw jasje gekregen en is hier en daar vernieuwd.
De “Hall of Fame” is bijgewerkt.
22 december 2018
Update website.
Onze leden hebben de inschrijfformulieren voor het 7e Cavia en Friends Event op 16 juni in de Rijp al via de mail ontvangen. Vanaf vandaag staan ze ook online. Het gaat deze keer om een kistkeuring op een schitterende locatie. Meer informatie vind je hier
29 januari 2018
Onze leden hebben dit weekeinde de inschrijfformulieren gehad voor de show op 24 maart in Amersfoort. Nog even geduld de inschrijfformulieren komen deze week online op de website en op facebook.
Wil je ook als eerst de inschrijfformulieren ontvangen wordt dan lid van onze vereniging.
03 januari 2018
Het Cavia en Friends team wenst iedereen een gelukkig en gezond 2018!
De data van de shows in 2018 zijn bekend zie agenda!
05 november 2017
De inzending is gesloten. We hebben weer een mooi aantal dieren 436!
De catalogus ligt inmiddels bij de drukker, wijzigingen kunnen niet meer meegenomen worden in de catalogus!
De PR draait ook op volle toeren! Een leuk stukje in de torenbommelerwaard!
https://www.detorenbommelerwaard.nl/nieuws/algemeen/279248/caviashow-op-zondag-12-november-in-kerkwijk-
16 september 2017
De inschrijving van het 5e Cavia en Friends Event is geopend.
14 mei 2017
De inschrijving voor het 4e Cavia en Friends Event is geopend. De kistkeuring is 1 juli in hotel de Rijper eilanden in de Rijp (Noord Holland). We hebben wat aanpassingen gedaan aan de website en het vraagprogramma en de inschrijfformulieren staan online.
7 maart 2017
De inschrijving is gesloten. Er zijn 348 dieren ingeschreven (iets mee als vorig jaar).
Wij zijn er dik tevreden mee. Dank jullie wel en tot 25 maart.
Er is nog wel plek voor een advertentie in onze catalogus. Heb je interesse stuur ons een mailtje.
21 januari 2017 (aangepast 29 januari)
Update Cavia en Friends Team
Wat een leuke en enthousiaste reacties hebben we van jullie gehad op onze bekendmaking dat we van Cavia en Friends een vereniging willen maken We hebben een begin gemaakt met het maken van statuten en huishoudelijk regelement voor de informele vereniging Cavia en Friends. Hier gaat wel meer tijd in zitten als we hadden gedacht. We willen deze maand wel beginnen met het werven van leden.
We blijven bij ons standpunt dat onze events voor iedereen toegankelijk zijn.
Voor onze leden hebben we een aantal extra’s bedacht: Zo zijn er verschillende kampioenschappen die door onze leden en hun cavia’s behaald kunnen worden.
Het Cavia en Friends Event Team is uitgebreid. Daphne Kuipers komt het Team versterken. Wij zijn hier heel blij mee. Haar partner John heeft ons afgelopen jaar ook al geholpen met het computerprogramma en is daar nu ook weer druk mee bezig. Daphne deed ook al veel achter de schermen het afgelopen jaar. De belangrijkste reden voor deze uitbreiding: we willen straks een bestuur hebben waar een oneven aantal bestuursleden in zit. Bij voorkeur komen de bestuursleden niet uit een gezin. De partners staan achter ons en helpen ons maar voor de besluitvorming is het beter om een oneven aantal bestuursleden te hebben.
We zijn druk bezig met de voorbereidingen voor het eerstvolgende Cavia en Friends Event op 25 maart in Amersfoort. We zijn o.a. bezig met het aanpassen van ons computer programma dat gebruikt wordt voor alle inschrijvingen. Er is veel mogelijk met het programma en we willen er meer uithalen. Hierdoor hopen we sneller de certificaten te kunnen printen en eerder te kunnen beginnen met de prijsuitreiking.
We hebben ook nieuwe e-mail adressen! info@caviaenfriends.nl Indien jullie vragen hebben kunnen jullie ons hierop bereiken. Lidmaatschapsformulieren kan je mailen naar secretariaat@caviaenfriends.nl
Het Cavia en Friends Team
Daphne, Dana, Gerrit, John, en Olaf
______________________________________________________________
20 november 2016
Beste allemaal,Afgelopen week hebben we weer een overleg gehad. We willen graag delen wat we besproken hebben.
Eerst even een terugblik op ons event in Helmond. Het was weer een prachtige show. Deze keer was de tijdplanning goed. Helaas was er een opstootje vlak voor de prijsuitreiking. De organisatie had hier niets mee te maken. We hebben de partijen uit elkaar gehaald en er zijn maatregelen genomen om dit in de toekomst te voorkomen.
We hebben leuke plannen gemaakt voor volgend jaar. Het eerst volgende event is een rassenkeuring en knuffelkeuring op 25 maart in Amersfoort. Daarnaast hebben een nieuwe locatie op het oog waar we volgend jaar ook een groot event willen organiseren bovendien zijn er weer plannen voor een kistkeuring. De laatste twee events zijn nog onder voorbehoud de plannen zijn er maar moeten nog verder worden uitgewerkt.
We hebben ook overleg gehad hoe we in de toekomst verder willen. Hiervoor hebben we ook weer jullie hulp nodig. Wij hebben plannen om verder te gaan als vereniging. Nu kan dat op diverse manieren. We willen beginnen als informele vereniging. Hiervoor hebben we eigen statuten en een huishoudelijk regelement nodig. Mocht iemand hier ervaring mee hebben neem dan a.u.b. contact met ons op.
We hebben wel even moeten nadenken hoe we als vereniging verder gaan. Wij willen namelijk open shows organiseren waarbij een lidmaatschap niet verplicht is. Als vereniging willen we onze leden wel een voordeel kunnen geven. We zijn tot het volgende plan gekomen. Je kan lid worden van onze vereniging voor € 10 per jaar. Hiermee steun je ons enorm. We organiseren een aantal events per jaar. Als lid kan je je inschrijven voor alle events die we houden. Niet leden betalen per event een extra bijdrage van € 5. We hebben ook besloten om de catalogus en administratie kosten te splitsen. Administratie kosten zijn verplicht voor iedere inschrijver. De catalogus is ook verplicht met een uitzondering als er meerdere leden van een familie inschrijven berekenen we maar 1 catalogus.
Bij al onze events mogen keurmeesters en mensen die helpen in de organisatie zelf geen dieren insturen. Dit om iedere vorm van belangenverstrengeling tegen te gaan. We maken hierbij wel onderscheid tussen de knuffelkeuring en rassenkeuring. De knuffelkeurmeesters mogen wel inschrijven voor de rassenkeuring. We willen ook dat er tijdens de keuring zo min mogelijk contact is tussen deelnemers en keurmeesters. Heb je vragen kom dan naar iemand van de organisatie. We streven er naar deze regels zo goed mogelijk na te komen. Soms kan het gebeuren dat we een uitzondering moeten maken als bijvoorbeeld iemand van de organisatie ziek wordt. Als we geen invallers hebben kan het zijn dat we terug moeten vallen op een deelnemer.
Wij kunnen geen Nederlandse keurmeesters inzetten. Voor onze shows halen we keurmeesters uit het buitenland. Ondanks dat hieraan extra kosten verbonden zijn willen we het inschrijfgeld betaalbaar houden voor iedereen. Op onze events wordt er gekeurd volgens de Europese standaard met eventueel aanvullingen van het Cavia en Friends Event Team.
Het is niet de bedoeling dat we geld verdienen aan de vereniging. Een kleine buffer is wel wenselijk voor calamiteiten. Om dit alles te bereiken zoeken we sponsors. Voor onze eerste event is dit gelukt. We hopen dat dit volgend jaar ook weer lukt.
Wij zijn benieuwd naar jullie mening op onze plannen! Laat het ons weten.
_____________________________________________________________
UPDATE vrijdag 17 maart
De inschrijving is definitief gesloten! We zitten aan het maximale aantal.
______________________________________________________________
Zaterdag 12 maart:
We hebben het maximale aantal inzenders bereikt. Op dit moment is de inschrijving (tijdelijk…..) gesloten.
We hebben een turbulente week achter de rug. Op dit moment maken we de balans op van alle inschrijvingen. We hopen jullie spoedig meer info te kunnen geven. Hou de website en Facebookpagina in de gaten voor meer info en actueel nieuws!
______________________________________________________________
Maandag 29 februari
9 april is al over een kleine 6 weken. Dan is ons grote Cavia en Friends Event.
De organisatie is in volle gang met de voorbereidingen o.a. catalogus, oorkondes, bekers, medailles en de prijzen. We hebben ook een aantal leuke sponsors gevonden. Er komen ook een aantal leuke stands. Bij de meeste standhouders kun je ook een bestelling plaatsen en er is ook een leuke Event-aanbieding!
Over 3 weken (op 19 maart) sluit de inschrijving wie nog mee wil doen raden we aan niet te lang te wachten. We hebben maar 300 plaatsen en dat is inclusief de knuffel en skinny keuring.
______________________________________________________________
Maandag 25 januari
De eerste inschrijvingen zijn binnen.
We willen nog twee dingen toelichten op het vraagprogramma.
Schrijft je 10 cavia’s of meer in betaal je voor iedere cavia € 3,50!
Het is dus niet vanaf het 10e dier!
Als je inschrijft voor zowel de rassenkeuring als de knuffelkeuring hoef je maar 1x administratiekosten te betalen! Kortom iedere inzender betaald eenmalig administratiekosten!
_____________________________________________________________
Dinsdag 12 januari:
De website is online!